انواع لوله هاي تاسيساتي

طراحي سايت|لوستر|لوله بازكني|نظافت منزل

انواع لوله هاي تاسيساتي

۸۷ بازديد

درتاسيسات و زير بناي هر ساختماني براي شريان سازي نياز به انواع و اقسام لوله در اندازه و جنس گوناگون دارد كه فرد متخصص با علم به نوع نيازي كه درتاسيسات آنجا دارد از آنها بهره مي برد.

بهطور معمول اگر سر و كار شما با ساختمان سازي و فروش تاسيسات و مصالح ساختماني نيست هيچ زماني با انواع لوله ها و در نتيجه اطلاع از قيمت هاي آنها نيازي نخواهيد داشت. مگر در زمان لوله بازكني كه ممكن است به آنها نياز پيدا كنيد. اولين راه پيدا كردن لوله بازكني در كرجيك سرچ ساده در گوگل است و با پيدا كردن فرد مطمن و انجام كار شما ديگر سروكاري با لوله هاي ساختمانتان نخواهيد داشت. اما اگر شما به عنوان يك سرمايه دار و فعال در زمينه ي بورس هستيد بهتر است در شاخه ي لوله ها هم وارد بشويد و اطلاعات خود را در اين باره تكميل كنيد.

 براي آشنايي با انواع لوله در ادامه مقاله همراه باشيد.

 

لوله هاي تاسيساتي انواع مختلفي دارند:

  1. پوش فيت
  2. پليكا
  3. پلي اتيلن
  4. آهني سفيد و سياه
  5. گالوانيزه
  6. نيوپايپ

 

پوش فيت:

لولههاي پوش فيت نسل جديدي از لوله هاي فاضلابي هستند كه محدوديت و مشكلات مدلهاي پيش از اين را ندارند. از ويژگي هاي مثبت اين لوله مي توان به عمر طولاني به دليل مقاومت بالاي اين لوله، سهولت و سرعت در نصب آن اشاره نمود.

 

پليكا:

شايدبيشترين نامي كه از لوله ها شنيده باشيد لوله پليكا باشد. و تنها اطلاعات شما از لوله در نام پليكا و رنگ طوسي آن خلاصه شده باشد. اين لوله از ابتدايي ترين لوله هاي تاسيساتي هستند كه بيشترين كاربرد را به دليل قابليتانعطاف بالا و ارزان بودن دارند و انتخاب اول در تاسيسات ساختمان ها مي باشد.

 

پلي اتيلن:

بيشترينزمينه ي كاربردي آنها در سيستم هاي گرمايشي هيدورنيك مي باشد و علاوه بر آن نيز در سيستم هاي گرمايشي تشعشعي بسيار رايج اند. دليل اين ميزان از استفاده نيز توان بالاي اين لوله در برابر حرارت و گرما است. اما در انتخابآنها نيز مي بايست دقت لازم را مبذول داشت.

 

آهني سياه و آهني سفيد:

درلوله هاي سفيد از آهن سفيد نورد شده به كار رفته است. به اين لوله ها لولههاي با درز نيز مي گويند زيرا درز آنها توسط دستگاه ها به هم جوش داده مي شوند و سپس درون روي مذاب قرار مي دهد. اين لوله ها عمدتا از رنگ خاكستريشان قابل شناسايي هستند و ابعاد آنها داراي نمره بندي هايي است كه قيمت آنها متناسب با ابعاد آن متغير است.

لولههاي سياه خود به دو دسته درز دار و بدون درز تقسيم مي شوند. كاربرد اين دونوع كاملا متفاوت اند و در نوع درزدار در انتقال مايعات و نوع بدون درز براي انتقالات گاز، مخازن تحت فشار و ... كاربرد خواهند داشت.

 

گالوانيزه فولادي و آهني:

  1. فولادي:عمده استفاده اين لوله براي تهويه و تخليه چاه مي باشد. جنس اين لوله ها از فولاد نرم است و در بستر داخلي اين لوله از فلز روي به كار رفته تا از زنگ زدگي و اكسيد شدن جلوگيري كند و مقاومت در برابر آسيب پذيري را بالا ترببرد. گر چه با تمام اين اعمال در مقايسه با جنس آهني اين لوله مقاومت كمتري در برابر اسيد ها دارد.

 

 

منبع: وب سايت لوله بازكني در كرج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.